مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 08:452021-07-31بين الملل

واکنش انگلیس به هشدار چین درباره تحرکات این کشور در دریای چین جنوبی


یک مقام وزارت دفاع انگلیس مدعی شد حضور کشتی های جنگی این کشور در دریای جنوبی چین به قصد تقابل دریایی با چینی ها صورت نگرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، درپی هشدارهای تند ارتش فرانسه و ژاپن در دریای فیلیپین مشارکت داشته باشد که در نهایت قدرت نمایی این کشورها در برابر چین محسوب می شود.

این روزنامه به نقل از فردی مطلع نوشت، این رزمایش نظامی ممکن است حضور کشتی های جنگی انگلیس در جزایر سنکاکو واقع در دریای شرقی چین، که بین چین و ژاپن بر سر آن ها اختلاف وجود دارد را نیز شامل شود.

این اقدام بخشی از تلاش انگلیس برای تقویت روابط پسابرگزیت با ژاپن خواهد بود.

طی سال های اخیر، نیروی دریایی انگلیس اقدامات تحریک آمیز متعددی در آب های اطراف چین انجام داده است و ممکن است این بار نیز در فواصل نزدیکی از جزایر تحت مناقشه در دریای جنوبی چین عملیات ناوبری انجام دهد.

حدود سه سال پیش، گوین ویلیامسون وزیر دفاع وقت انگلیس دستور داد کشتی جنگی انگلیسی اچ ام اس آلبیون از مجاورت جزایر پاراسل عملیات ناوبری انجام دهد که تنش دیپلماتیک میان لندن و پکن را در پی داشت.

در سال 2019 نیز پس از مطرح شدن احتمال عبور ناو هواپیمابر ملکه الیزابت از دریای جنوبی چین، پکن گفت وگوهای تجاری با لندن را لغو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش انگلیس به هشدار چین درباره تحرکات این کشور در دریای چین جنوبی

واکنش انگلیس به هشدار چین درباره تحرکات این کشور در دریای چین جنوبی