مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 04:102021-07-31اقتصادي

سلامت آب آشامیدنی تویسرکانی ها قربانی فعالیت یک معدن نشود!


سد سرابی تویسرکان با برخورداری از بیش از 9 و نیم میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب، علاوه بر تأمین آب آشامیدنی شهر تویسرکان و برخی روستاهای این شهرستان، - سلامت آب آشامیدنی تویسرکانی ها قربانی فعالیت یک معدن نشود! ایسنا/همدان سد سرابی تویسرکان با برخورداری از بیش از 9 و نیم میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب، علاوه بر تأمین آب آشامیدنی شهر تویسرکان و برخی روستاهای این شهرستان، آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه سرابی را نیز تأمین می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مردم تویسرکان بیش از ده سال انتظار کشیدند تا این سد حیاتی با تلاش و پیگیری مسئولان ادوار مختلف شهرستان ساخته شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

اکنون اما فعالیت یک معدن برداشت سنگ های معدنی در فاصله ای کمتر از 500 متر از حریم روخانه و سدسرابی به یک دغدغه برای مسئولان و مردم تویسرکان تبدیل شده زیرا این معدن می تواند هم سلامت آب آشامیدنی مردم را مورد تهدید قرار دهد و هم با تشکیل لایه های رسوب کرده، عمر مفید سد را کاهش دهد.

در حالیکه کشاورزان و باغداران پایین دستی سدسرابی بر اساس مشاهدات عینی خود از ورود گرد و خاک حاصل از فعالیت معدن به آب رودخانه و سد سرابی خبر می دهند، بدون تردید این موضوع در دراز مدت موجب ایجاد آلودگی در آب آشامیدنی مردم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت آب آشامیدنی تویسرکانی ها قربانی فعالیت یک معدن نشود!

سلامت آب آشامیدنی تویسرکانی ها قربانی فعالیت یک معدن نشود!