مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 02:352021-07-30اقتصادي

چند راهکار برای کاهش خسارات خشکسالی در باغات


مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه درختان و باغات سرمایه باغداران به حساب می آید با بروز خشکسالی سرمایه باغداران در معرض خطر قرار می گیرد که باید از این پدیده جلوگیری کرد.

- ایسنا/مرکزی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه درختان و باغات سرمایه باغداران به حساب می آید با بروز خشکسالی سرمایه باغداران در معرض خطر قرار می گیرد که باید از این پدیده جلوگیری کرد.

علی اصغر زارعی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پدیده خشکسالی همواره باغات را تهدید می کند و امسال با خشکسالی شدیدی روبرو هستیم، لذا باید با اتخاذ تصمیمات و اقدامات لازم باغات موجود حفظ شوند.

وی با بیان اینکه حفظ باغات موجود یک ضرورت است، افزود: با توجه به اینکه درختان و باغات، سرمایه باغداران به حساب می آیند، با بروز خشکسالی سرمایه باغداران در معرض خطر قرار می گیرد، خشکسالی و کمبود نزولات جوی، تبخیر و تعرق شدید و انواع تنش های محیطی(تگرگ، سرما، گرما، آفتاب سوختگی، باد و طوفان و .

)، باغبانی را که ظرفیت کلان کشور است، مورد تهدید جدی قرار می دهد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از روش های پیش بینی شده برای حفظ باغات، اصلاح ساختار آنهاست، کاشت درختان در باغات و سیستم آبیاری آنها، سنتی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند راهکار برای کاهش خسارات خشکسالی در باغات

چند راهکار برای کاهش خسارات خشکسالی در باغات