مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 19:002021-07-30بين الملل

تولد امام محبوس


در منابع تاریخی سال ولادت حضرت 128 و 129 هجری ذکر شده است و به ماه و روز ولادت تصریح نشده و تنها به درد زایمان مادر گرامی حضرت در برگشت از سفر حج و منطقه ابواء اشاره شده، - پایگاه خبری جماران: موسی بن جعفر (ع) به کاظم، صابر، عبد صالح لقب یافته است.

پدر ایشان امام صادق (ع) و مادر گرامی اش حمیده از بانوان برگزیده و پاک دامن بود.

در منابع تاریخی سال ولادت حضرت 128 و 129 هجری ذکر شده است و به ماه و روز ولادت تصریح نشده و تنها به درد زایمان مادر گرامی حضرت در برگشت از سفر حج و منطقه ابواء اشاره شده، بنابراین 20 ذی الحجه صحیح تر است تا 7 صفر که برخی منابع قرون بعد گفته اند.

ایشان بیست سال با پدر خویش زندگی کرد و در سن بیست سالگی به امامت رسید و با چهارتن از خلفای عباسی: منصور، مهدی، هادی و هارون عباسی همزمان بود.

درباره جایگاه و شأن موسی بن جعفر (ع)، امام صادق (ع) فرموده است که وی دری از درهای خداوند و دارنده علم، فهم، سخاوت و معرفت به نیازهای مردم زمان خود می باشد.

(عیون اخبار الرضا، ج1، ص24) امام کاظم (ع) مورد احترام بزرگان سایر مذاهب بود و در مناظرات علمی که با آنان داشت، به آگاهی، علم و علم غیب ایشان اعتراف داشتند.

جایگاه حضرت چنان بود که هارون عباسی به فرزندش می گوید: ایشان برای خلافت سزاوارتر است ولکن علاقه به حکومت، مانع واگذار کردن آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد امام محبوس

تولد امام محبوس