مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 13:502021-07-30سياسي

حج از مقدمات فهم غدیر/ ابراهیم زمانه ات را بشناس


یکی از مقدمات فهم پیام غدیر، درک حج و فلسفه این واجب الهی است.

- حجت الاسلام محمد کیخا با اشاره به اهمیت ایام عید قربان تا عید مباهله اظهار داشت: عید غدیر همچون عید فطر و قربان از اعیاد اسلامی، بلکه از بزرگترین اعیاد است و نخستین کسی که این روز را به عنوان عید اسلامی معرفی کرد، خود پیامبر اسلام (ص) بود.

وی افزود: پیامبر اکرم پس از آنکه علی بن ابیطالب را در روز غدیر به جانشینی خود تعیین کرد، همانجا این روز را عید اعلام کرد و در خیمه خود با خوشحالی و سرور از تبریک گویندگان استقبال کرد و به آنها می فرمود: به من تبریک بگویید… به من تبریک بگویید، زیرا خداوند مرا به نبوت و اهل بیتم را به امامت برگزیده است.

کیخا عنوان کرد: در تاریخ زندگی پیامبر و شادی های او روزی را نمی یابیم که پیامبر گفته باشد: به من تبریک بگویید، حتی روز ازدواجش و روز هجرتش از مکه به مدینه و رهایی از چنگال مشرکان و روز فتح مکه و پیروزی مسلمانان نفرمود به من تبریک بگویید، ولی روز غدیر مکرر می فرمود: به من تبریک بگویید و علت آن این بود که پیامبر عظمت این روز را به خوبی درک می کرد و از برتری این عید بر سایر اعیاد آگاه بود.

این کارشناس مذهبی درباره پیام عید بزرگ غدیر و روایات اعجاب انگیزی که در بزرگداشت این عید بزرگ آمده افزود: برای درک پیام غدیر باید بدانیم غدیر کجاست؟ چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حج از مقدمات فهم غدیر/ ابراهیم زمانه ات را بشناس

حج از مقدمات فهم غدیر/ ابراهیم زمانه ات را بشناس