مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 10:402021-07-30اقتصادي

افزایش 30 درصدی کشت پیاز نشایی در چادگان


در سال زراعی امسال 210 هکتار پیاز به صورت نشایی در بخش مرکزی و چناررود کشت شده است که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

- بختیار حاجتی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان، اظهار داشت: رعایت الگوهای کشت پیاز با هماهنگی کارشناسان جهاد کشاورزی توسط پیازکاران شهرستان چادگان باعث برداشت قابل توجهی از این محصول در هر هکتار می شود که علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان منبع درآمدی خوبی هم برای کارگران می شود.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان در ادامه عنوان کرد: در سال زراعی امسال 210 هکتار پیاز به صورت نشایی در بخش مرکزی و چناررود کشت شده است که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است و پیش بینی می شود 16 هزار و 800 تن پیاز برداشت شود که قیمت هر کیلو 45 هزار ریال است که به استان و اقصی نقاط کشور صادر می شود.

وی همچنین بیان کرد: بهره گیری از روش های مکانیزه برداشت می تواند ضمن کاهش هزینه ها باعث تشویق کشاورزان برای توسعه سطح زیر کشت محصول پیاز شود و عملکرد بالای این محصول در هر هکتار می تواند جایگزین مناسبی برای کشت غلات باشد.

حاجتی اضافه کرد: در مزارع این شهرستان دو رقم پیاز زرد و سفید تولید می شود که پیاز سفید سطح بیشتری را به خود اختصاص داده است و با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان چادگان تولید این محصول از مرغوبیت بالایی برخور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 30 درصدی کشت پیاز نشایی در چادگان

افزایش 30 درصدی کشت پیاز نشایی در چادگان