مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 09:302021-07-30بين الملل

پاکستان: سخنگوی طالبان نیستیم


نخست وزیر پاکستان گفته که کشورش نه مسئول اقدامات طالبان در افغانستان است و نه سخنگوی این گروه، هرچند راه حل نظامی در افغانستان بی نتیجه است.

- به نقل از ینی شفق، عمران خان نخست وزیر پاکستان اعلام کرده که این کشور نمی تواند اقدامات قهری علیه خانواده های طالبان که در پاکستان ساکن هستند انجام دهد و اسلام آباد نمی تواند علیه زنان و فرزندان نیروهای طالبان که ساکن در اردوگاه های پناهجویان افغان در پاکستان هستند، دست به کاری بزند.

عمران خان همچنین کمک به طالبان را رد کرد و افزود: هرکاری که این گروه انجام می دهد، ارتباطی به ما ندارد، بلکه باید از طالبان بپرسید که چه کاری انجام می دهد چون ما نه مسئول این گروه و نه سخنگوی آن هستیم.

نخست وزیر پاکستان همچنین راه حل نظامی برای احیای صلح در افغانستان را شکست خورده عنوان کرد و گفت: برای افغانستان دو گزینه وجود دارد، یا باید راه حل نظامی آمریکا ادامه یابد یا بایستی در افغانستان دولتی سیاسی متشکل از طالبان و مقام های کابل روی کار بیاید.

عمران خان در عین حال گفتگوی سه جانبه با حضور هند درباره افغانستان را رد کرد و گفت: تا وقتی که هند وضعیت کشمیر را به قبل برنگرداند، اسلام آباد نمی تواند چنین گفتگوی سه جانبه ای را با دهلی نو درباره افغانستان دنبال کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان: سخنگوی طالبان نیستیم

پاکستان: سخنگوی طالبان نیستیم