مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 09:052021-07-30اقتصادي

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور


یک مقام مسئول در ایمیدرو از صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازپیشتاز تولید و ارزآوری بوده اند، در زمستان گذشته با قطعی گاز و اکنون با قطعی برق دست و پنجه نرم می کنند.

به طور حتم با روند کنونی توان تحقق شعار سال توسط این بخش از تولید کشور به نتیجه نخواهد رسید و قطعی برق به بزرگترین مانع تولید بدل شده است.

نکته مهم دیگر این که در شرایط سخت تحریمی که از سال 97 بر ایران تحمیل شده و عملاً فروش نفت از سبد درآمدی کشور حذف شد، حوزه ای که توانست مقاومت کند و عمده نیاز ارزی کشور را تأمین کند، صنایع معدنی و در رأس آنها فولاد بوده، به طوری که از هر 3 دلار ارز کشور، یک دلار توسط این بخش برای کشور فراهم شده بود.

قطعی مکرر و طولانی مدت برق صنایع معدنی نه تنها خود این صنایع و اشتغال و برنامه های صادرات و تأمین ارز را با مشکل مواجه می کند بلکه چرخه عمرانی، تولیدی و صنعتی کشور که وابسته به صنایع معدنی هستند را با چالش و رکود مواجه می کند و در نهایت زنجیره طولانی از مشکلات در کشور حادث می شود.

تردیدی نیست که تأمین برق منازل و دستگاه های خدمت رسان و بیمارستان ها در اولویت قرار دارد، اما آیا نمی شد از قبل تدبیر کرد و برای استفاده کارخانجات صنعتی و معدنی برنامه مناسب برای تولید در نظر گرفت؟ صنایع معدنی در پروژه عظیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور

صدمات جبران ناپذیر قطعی برق صنایع معدنی برای کشور