مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 05:202021-07-30اقتصادي

صدور شماره واحد در شناسه یکتای قبض انبار


وقتی شماره واحد برای قبوض انبار صادر شود، موجب می شود هم قبض انبار به نام صاحبان کالا صادر شود و هم گمرک از یک شماره واحد درکل کشور برای اظهار کالاهای وارداتی استفاده کند.

- به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی در ارتباط تصویری با استودیو خبر 21 پنجشنبه شب شبکه یک سیما درباره مزیت های درج شناسه یکتای قبض انبار افزود: یکی از اسناد ضروری برای اظهار کالاها به گمرک، قبض انبار است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراجع تحویل گیرنده نسبت به صدور قبض انبارهای مختلفی اقدام می کردند باعث می شد در موضوع اظهار گمرکی یکسری مشکلاتی پیش آید.

ارونقی گفت: در حال حاضر اطلاعات از طریق مراجع تحویل گیرنده در اختیار سامانه جامع تجارت قرار می گیرد و یک شماره واحد برای قبوض انبار صادر می شود که موجب شده است هم قبض انبار به نام خودشان باشد و هم اینکه گمرک از یک شماره واحد در کل کشور برای اظهار کالاهای وارداتی استفاده کند.

معاون فنی گمرک در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دریافت شناسه یکتا باعث مانع جدید در روند کار می شود؟ گفت: چون مراجع تحویل گیرنده زمانی که قبض انبارها را صادر می کردند این شماره ها تکراری بود و موجب می شد که یک کالایی وقتی اظهار می شد در یک گمرک دیگری اظهار صورت می گرفت و این شماره تکراری را قبول نمی کرد و یکسری مشکلات را به هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور شماره واحد در شناسه یکتای قبض انبار

صدور شماره واحد در شناسه یکتای قبض انبار