مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 02:352021-07-29اجتماعي

فرونشست زمین به شهر اصفهان رسید/ افت سطح آب های زیرزمینی استان تا یک متر


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در مناطقی از شمال شهر اصفهان فرونشست گزارش شده که در مجاورت منطقه شرق و شمال اصفهان شکاف هایی از فرونشست مشاهده شده است.

- منصور شیشه فروش امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به معضل فرونشست زمین در استان اظهار داشت: یکی از مسائلی که در اثر برداشت بی رویه آب های زیرزمینی اتفاق می افتد، نشست زمین است، نشست زمین در آبخوان های محصور و نیمه محصور که از مواد آبرفتی تشکیل شده، بیشتر مشاهده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه نشست زمین سبب شکاف عمیق در سطح زمین و خرابی ساختمان ها می شود، افزود: توسعه کشاورزی سنتی که سبب برداشت بی رویه آب از هزاران حلقه چاه غیرمجاز و مجاز می شود، باعث شده کشور و استان اصفهان شرایط فرونشست را داشته باشند.

  وی با اشاره به اینکه برداشت بی رویه آب های زیرزمینی و همزمان شدن با خشکسالی سبب تشدید شرایط فرونشست شده است، گفت: دشت های برخوار، کاشان، مهیار، ابوزیدآباد شمالی، بادرود و اردستان اطلس فرونشست آن ها توسط سازمان زمین شناسی در اصفهان تهیه شده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه 35 دشت مطالعاتی در استان اصهفان داریم، بیان کرد: اکیپ های زمین شناسی از سال گذشته در استان اصفهان استقرار پیدا کردند و تاکنون 27 ایستگاه جی پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست زمین به شهر اصفهان رسید/ افت سطح آب های زیرزمینی استان تا یک متر

فرونشست زمین به شهر اصفهان رسید/ افت سطح آب های زیرزمینی استان تا یک متر