مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 18:402021-07-29سياسي

یک حقوقدان: مرکز پژوهش های مجلس درباره فیلترینگ فضای مجازی دروغ می گوید


اوضاع با چیزی که در توییت های مرکز پژوهش ها آمده فرق دارد.

به عبارتی هر چند به صورت مستقیم بحث فیلترینگ در این طرح نیامده اما طراحان، آن را با پیچیدگی هایی حقوقی و پاس کاری بین مواد مختلف عملا در این طرح گنجانده اند و با نهایی شدن آن باید به شکل جدی منتظر .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سید علی مجتهدزاده، حقوقدان، در یادداشتی نوشت: مرکز پژوهش های مجلس مدعی است نگرانی مردم از فیلترینگ در صورت احتمال تصویب طرح صیانت بلاوجه است.

این مرکز در یک توییت نوشت: در طرح حمایت از حقوق کاربران پلتفرم هایی نظیر تلگرام یا اینستاگرام با ضوابط کشور را بپذیرند و چه بسا اگر بپذیریند شاهد رفع فیلتر تلگرام یا توییتر باشیم.

اما اگر نپذیرند دولت باید طی یک سال جایگزین آنها را تهیه کند و اگر قدام نکند با دولت برخورد خواهد شد اما محدودسازی مطرح نیست.

ساعاتی پس از این هم مرکز پژوهش ها در توییت دیگری نوشت: سؤال: آیا با تصویب طرح حمایت ازحقوق کاربران، واتس آپ، اینستاگرام، گوگل و سایت های پرمراجعه خارجی فیلتر خواهد شد؟ پاسخ: خیر؛ هیچکدام فیلتر نمی شوند چون هیچ نمونه جایگزینی وجود ندارد و همچنین برای بازاریابی بین المللی و جهانی سازی محتواهای فاخر ایرانی به استفاده از آنها نیاز داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک حقوقدان: مرکز پژوهش های مجلس درباره فیلترینگ فضای مجازی دروغ می گوید

یک حقوقدان: مرکز پژوهش های مجلس درباره فیلترینگ فضای مجازی دروغ می گوید