مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 11:302021-07-29بين الملل

کرونا،طالبان و حالا سیل؛سایه مرگ بر سر مردم افغانستان


افغانستان که گرفتار شیوع کرونا، قدرت گرفتن طالبان و کشتار مردم است، حالا گرفتار بحرانی دیگر به نام سیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، پس از شیوع کرونا که باعث مرگ و میر زیادی در افغانستان شد( تا به امروز 146هزار نفر در افغانستان به کرونا مبتلا شدند و نزدیک به 7 هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند)، آمریکا نیروهای خود را از این کشور خارج کرد تا طالبان بار دیگر قدرت گرفته و مناطق زیادی را به اشغال خود در بیاورد و بسیاری از شهروندان بی گناه و نیز نظامیان افغانستانی را از دم تیغ بگذرانند.

حالا بعد از کرونا و طالبان نوبت سیل رسید تا جان ده ها افغانستانی را بگیرد.

منابع محلی در ولایت نورستانِ افغانستان اعلام کردند جاری شدن سیل که از ساعت 23 روز چهارشنبه آغاز شده تا کنون بیش از 100 کشته و زخمی بر جای گذاشته و ده ها منزل مسکونی و صدها هکتار از زمین های زراعتی این ولایت را تخریب کرده است.

رسانه های افغانستان روز پنجشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازدادند که با وجود فراگیری سیل در سرتاسر ولایت شرقی نورستان، قریه مهردیش از توابع ولسوالی (شهرستان) کامدیش، بیش ترین آسیب را در نتیجه جاری شدن این سیل متحمل شده است.

برآوردهای اولیه مقام های محلی ولایت نورستان نشان می دهد که افزون بر 300 منزل مسکونی خسارت دیده و حداقل 80 واحد مسکونی تخریب شده که در نتیجه آن صدها نفر بی سرپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا،طالبان و حالا سیل؛سایه مرگ بر سر مردم افغانستان

کرونا،طالبان و حالا سیل؛سایه مرگ بر سر مردم افغانستان