مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 07:502021-07-29سياسي

پاسخ مرکز پژوهش های مجلس به 15 سؤال مهم درباره طرح صیانت از حقوق کاربران


مرکز پژوهش های مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا طرح صیانت از حقوق کاربران برای کسب و کارهای فضای مجازی مشکلی ایجاد می کند، تصریح کرد: نه تنها این طرح مشکلی برای کسب وکارها ایجاد نخواهد کرد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی به تعدادی از سؤالات و ابهامات مربوط به طرح  حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی  پاسخ داده است.

متن کامل گزارش مرکز پژوهش ها را در ادامه می خوانید.

1) مصادیق خدمات پایه کاربردی چیست؟ مصادیق اصلی خدمات پایه کاربردی بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی عبارتند از: شبکه های اجتماعی، جستجوگرها، خدمات پایه مکانی و نقشه (مانند بلد و نشان)، خدمات میزبانی داده و.

2) طرح اولیه موسوم به طرح صیانت ایرادات زیادی داشته آیا همان طرح در دستور است؟ طرح صیانت سال 1399 از دستور خارج و بایگانی شد و مفاد طرح جدید از نو و طی جلسات متعدد کارشناسی بازنویسی شده است.

3) چرا باید طرح در قالب اصل هشتاد و پنجم مورد بررسی قرار گیرد؟ 1- ابعاد فنی و کارشناسی طرح بالاست و از پیچیدگی زیادی برخوردار است؛ 2- ذی نفعان زیادی دارند؛ 3- با 85 ای شدن امکان مداخله مستقیم نظرات مردم و کارشناسان در قانونگذاری فراهم می شود ولی در غیر آن این امکان فراهم نمی شود؛ 4- امکان قانونگذاری با کیفیت بهتر فراهم می شود؛ 5- متن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ مرکز پژوهش های مجلس به 15 سؤال مهم درباره طرح صیانت از حقوق کاربران

پاسخ مرکز پژوهش های مجلس به 15 سؤال مهم درباره طرح صیانت از حقوق کاربران