مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 07:152021-07-29اقتصادي

انتقال محموله سنگ آهن یزد به ذوب آهن فارس از طریق خط آهن یزد-اقلید


عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: : امروز اولین قطار باری و محموله سنگ آهن معادن یزد به مقصد ذوب آهن پاسارگاد در استان فارس از طریق محور ریلی یزد ـ اقلید جابه جا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا کدخدازاده امروز در مراسم بهره برداری از طرح های ملی فراهم می شود.

وی افزود: از رویکردهای اصلی در تغییر الگوی حمل و نقل، تغییر الگوی جاده ای به ریلی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری های وزارت راه و شهرسازی است.

کدخدازاده با اشاره به رویکرد حمل بار توسط راه آهن گفت: حمل مواد معدنی و کانی به عنوان بارهای عمده در این خط ریلی در دستور کار است.

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: استان یزد دارای معادن مختلف است و در مسیرهایی به سمت خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، شمال و جنوب، مراودات ریلی بار وجود دارد.

وی اضافه کرد: فاز یک راه آهن یزد ـ اقلید به طول 270 کیلومتر موجب اتصال ریلی استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان های قیدشده در بالا می شود و فاصله مبدا و مقصد در برخی مسیرها تا 310 کیلومتر کاهش می یابد.

کدخدازاده گفت: در سال اول بهره برداری از این خط ریلی 4 میلیون تن و در افق طرح 7 میلیون تن بار از این خط آهن عبور می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال محموله سنگ آهن یزد به ذوب آهن فارس از طریق خط آهن یزد-اقلید

انتقال محموله سنگ آهن یزد به ذوب آهن فارس از طریق خط آهن یزد-اقلید