مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 17:352021-07-28اجتماعي

ثبت جهانی اورامانات به رونق گردشگری کرمانشاه کمک می کند


سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ثبت جهانی اورامانات برای استان کرمانشاه گفت: ثبت جهانی اورامانات به رونق گردشگری کرمانشاه کمک می کند.

- ، جبار گوهری بعد از ظهر امروز در نشست خبری ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات اظهار کرد: روز گذشته در نشست یونسکو که در کشور چین برگزار و ثبت جهانی اورامانات در سه دقیقه بررسی شد که نشان از کار علمی صورت گرفته توسط کارشناسان کشور و استان کرمانشاه بود.

وی افزود: ثبت آثار جهانی از چهار جنبه طبیعی و 6 جنبه فرهنگی بررسی می شود که اورامانات موفق به کسب معیار سوم یعنی گواهی بی همتا یا استثنایی و معیار پنجم تعامل انسان با محیط زیست شد.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ثبت جهانی اورامانات متعلق به تمام مردم ایران است، تصریح کرد: منطقه اورامانات بین استان کرمانشاه و کردستان و حتی بخشی در کشور عراق مشترک بوده و اولین جنبه مثبت ثبت جهانی اورامانات در کشور باید تقویت وحدت ملی باشد.

گوهری خاطر نشان کرد: رسالت میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه و کردستان باید حفظ کالبد و فرهنگ منطقه اورامانات باشد تا به درستی به نسل های آینده منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت جهانی اورامانات به رونق گردشگری کرمانشاه کمک می کند

ثبت جهانی اورامانات به رونق گردشگری کرمانشاه کمک می کند