مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 16:552021-07-28سياسي

مصداقی از فیلترینگ و محدودسازی در طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی» نیست


عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: هیچکس مصداقی از مسدودسازی را در متن و محتوای طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» نمی تواند نشان دهد.

- علی خضریان نماینده مردم تهران در به این است محتوایی که کمیسیون فرهنگی در یک سال گذشته با مشارکت مرکز پژوهش های مجلس تهیه و متعدد تغییر کرده که آخرین نسخه آن 26 تیرماه آماده شده، باید همچنان چکش کاری شده و روی آن از منظر دیگر کمیسیون ها کار تخصصی انجام شود.

خضریان افزود: اعمال اصل 85 قانون اساسی به این معنا است که ابعاد گسترده تری از فضای مجازی به غیر از ابعاد فرهنگی و اجتماعی از جمله ابعاد اقتصادی، حقوقی و امنیتی را می تواند در نظر گرفت، لذا با اعمال این اصل کمیسیون های بیشتری درگیر موضوع می شوند و مصوبه گرفتن از کمیسیون ویژه با توجه به الزام به رای دو سوم اعضا، بسیار سخت تر از مصوبه گرفتن از کمیسیون عادی است.

ضمن اینکه اگر متن فعلی کمیسیون فرهنگی در صحن علنی مورد بررسی قرار می گرفت پیشنهادها با درصد احتمال پایین تری به تصویب می رسید و ابعاد دیگر در این موضوع دیده نمی شد.

در واقع با اعمال اصل 85، قانونگذاری در زمینه فضای مجازی را تخصصی تر کردیم؛ در ضمن نشان دادیم طرح کمیسیون فرهنگی، طرح نهایی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصداقی از فیلترینگ و محدودسازی در طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی» نیست

مصداقی از فیلترینگ و محدودسازی در طرح «حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی» نیست