مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 15:102021-07-28سياسي

مشارکت جامعه محلی در ثبت جهانی اورامانات بی نظیر بود


مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات یکی از ویژگی های بارز پرونده ثبت جهانی اورامانات را مشارکت بالای جامعه محلی در آن دانست.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات یکی از ویژگی های بارز پرونده ثبت جهانی اورامانات را مشارکت بالای جامعه محلی در آن دانست.

پویا طالب نیا در نشستی خبری که امروز(6 مرداد) به مناسبت ثبت جهانی اورامانات برگزار شد، از ثبت جهانی این منطقه به عنوان پروسه فرهنگی پژوهشی ارزشمند در منطقه غرب کشور که پس از پنج سال به بار نشست یاد کرد و گفت: تعامل خوب بین دو استان کرمانشاه و کردستان برای ثبت جهانی اورامانات می تواند فتح بابی باشد تا استان های غربی از این پس درحوزه گردشگری همکاری های بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تیمی که روی پرونده ثبت جهانی اورمانات کار می کردند، تلاش داشتند که پرونده را به گونه ای محکم و بدون نقص به یونسکو ارسال کنند که جای هیچ ایرادی نماند، برای همین بود که بررسی این پرونده در کمیته ثبت جهانی برخلاف بسیاری دیگر از پرونده ها که بررسی آنها طول می کشد در کمتر از پنج دقیقه به تصویب رسید.

مدیر پایگاه جهانی اورامانات با بیان اینکه یونسکو 10 معیار برای ثبت جهانی هر اثر دارد که شش معیار فرهنگی و چهار معیار طبیعی است، گفت: ثبت جهانی اورامانات براساس شاخص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت جامعه محلی در ثبت جهانی اورامانات بی نظیر بود

مشارکت جامعه محلی در ثبت جهانی اورامانات بی نظیر بود