مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 08:202021-07-28سياسي

ارایه لایحه ای از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها


پیش نویس لایحه عدالت ترمیمی در راستای سیاست‏های کاهش جمعیت کیفری زندان‏ ها و قضازدایی و استفاده از اقدامات جایگزین حبس به دولت و قوه قضاییه ارسال شد.

- پیش نویس لایحه عدالت ترمیمی در راستای سیاست‏های کاهش جمعیت کیفری زندان‏ ها و قضازدایی و استفاده از اقدامات جایگزین حبس به دولت و قوه قضاییه ارسال شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاونت حقوقی رییس جمهور اعلام کرد که این معاونت با در نظر داشتن رویکردهای صلح طلبانه در برخورد با جرایم و استفاده از راهکارهایی همچون سیاست اجتماعی به جای کنترل اجتماعی و عدالت ترمیمی به جای عدالت سزاگرا و به منظور اهتمام بر فرهنگ بخشش، گذشت و مدارا و اصلاح ذات البین پیشبینی شده در قوانین مختلف و نیز در راستای سیاستهای کلی نظام خصوصاً سیاست‏های کاهش جمعیت کیفری زندان‏ها و قضازدایی و استفاده از اقدامات جایگزین حبس و نیز ماده38 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور در مقام تعامل و همکاری با قوه قضاییه پیشنهاد می کند آیین دادرسی کیفری با توجه به حقوق، منافع و مصالح بزهدیده و بزهکار روزآمد و بازنگری و با کاهش هزینه همراه گردد.

بنابر این معاونت حقوقی رییس جمهور اعلام کرد: این معاونت ، تأمین و حمایت از این حقوق و نیز جبران و ترمیم انواع خسارتهای وارد شده بر بزهدیده را محور بنیادین محاکمه و رسیدگی به اته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارایه لایحه ای از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها

ارایه لایحه ای از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها