مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 06:102021-07-28اقتصادي

پشت پرده گرانی سیمان / بورس مقصر است؟


قیمت سیمان طی ماه های گذشته رشد چشمگیری داشته که برخی مسئولان عرضه در بورس کالا را علت این جهش قیمتی می دانند اما کارشناسان معتقدند بورس کالا سبب شفافیت بازار می ِشود.

- ، نهم خردادماه امسال در نخستین روز عرضه سیمان در بورس کالا، 29 هزار و 700 تن از این محصول به فروش رفت و طلسم ورود این صنعت به بورس کالا بعد از کش و قوس های فراوان شکسته شد که این عرضه با استقبال خوبی از سوی تولیدکنندگان این صنعت ومصرف کنندگان مواجه شد، اما با فرار رسیدن قطعی های برق و عدم مدیریت خاموشی ها، این صنایع با مشکل روبه رو شدند و تولیدشان کاهش پیدا کرد.

این کاهش تولید سبب شد که برخی از این شرایط پیش آمده استفاده کنند و توپ را در زمین بورس کالا بیندازند.

افزایش این فشارها سبب برگزاری جلسه ای در وزارت صمت شد و در این جلسه مقرر شد تا عرضه سیمان به طور موقت و تا زمان تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی در بورس کالا متوقف شود.

برای روشن شدن این موضوع که آیا بورس کالا سبب افزایش قیمت این صنعت و التهابات اخیر شده بود یا خیر؟ با کارشناسان و مسئولان این حوزه به گفت و گو پرداخته ایم: احمد جان جان کارشناس بازار سرمایه در رابطه با عرضه سیمان در بورس کالا بیان کرد: حضور سیمان در بورس کالا سبب شفافیت می شود این که تعدادی مطرح می کنند عرضه سیمان در بورس کالا باعث عدم شفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده گرانی سیمان / بورس مقصر است؟

پشت پرده گرانی سیمان / بورس مقصر است؟