مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 05:552021-07-28بين الملل

استقرار مستشار نظامی آمریکا در پایگاه امام علی در جنوب عراق


نخست وزیر عراق با درخواست ائتلاف بین المللی برای حضور یک افسر آمریکایی در پایگاه هوایی امام علی در شهر ناصریه با هدف مقابله با هرگونه حملات احتمالی گروه های مسلح از طریق پهپادها موافقت کرد.

- نخست وزیر عراق با درخواست ائتلاف بین المللی برای حضور یک افسر آمریکایی در پایگاه هوایی "امام علی" در شهر ناصریه با هدف مقابله با هرگونه حملات احتمالی گروه های مسلح از طریق پهپادها موافقت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شفق نیوز، یک منبع آگاه اعلام کرد: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با درخواست ائتلاف بین المللی برای حضور یک افسر آمریکایی در برج پایگاه هوایی امام علی و فرودگاه بین المللی ذی قار برای ارتباط مستقیم در صورت وجود تهدید درباره حملات پهپادی یا هرگونه حملات دیگر موافقت کرد.

این منبع اعلام کرد: این درخواست شامل این مسئله است که این افسر در امور هوانوردی نظامی و غیرنظامی پایگاه و فرودگاه دخالت نکند.

این تصمیم درحالی گرفته شده که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا دوشنبه اعلام کرد که کشورش اواخر سال میلادی جاری مأموریت جنگی خود در عراق را پایان می دهد و مرحله جدیدی از همکاری نظامی را آغاز می کند.

در زمان کنونی 2500 سرباز آمریکایی در عراق هستند که مأموریت هایشان بر مقابله با بقایای داعش متمرکز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار مستشار نظامی آمریکا در پایگاه امام علی در جنوب عراق

استقرار مستشار نظامی آمریکا در پایگاه امام علی در جنوب عراق