مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 02:352021-07-27اقتصادي

فرآوری شیر نیازمند اجرای دقیق قانون خرید تضمینی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه قانون خرید تضمینی شیر در کشور مغفول مانده است، اظهار کرد: برای اینکه 100 درصد شیر تولیدی در استان جمع آوری و فرآوری شود این قانون باید اجرا شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه قانون خرید تضمینی شیر در کشور مغفول مانده است، اظهار کرد: برای اینکه 100 درصد شیر تولیدی در استان جمع آوری و فرآوری شود این قانون باید اجرا شود.

غلامرضا قوسی، سه شنبه شب 6 مردادماه به رسانه های گروهی گفت: در حال حاضر 15 کارخانه و کارگاه شیر با ظرفیت اسمی 500 تن شیر در روز در استان وجود دارد که 250 تن ظرفیت آنها فعال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بیان کرد: از این میزان 120 تا 130 تن توسط مراکز جمع آوری شیر ساماندهی می شود و بقیه خودمصرفی مردم است.

وی اظهار کرد: از این میزان 80 درصد به صورت خام توسط شرکت های معتبر از استان خارج و مابقی در استان توسط کارخانه ها به فرآورده های لبنی تبدیل می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: نبود رقابت کارخانه های استان با کارخانه های معتبر، نبود تنوع در محصول، کمبود نقدینگی، نبود به روز رسانی تجهیزات و امکانات از دلایلی است که سبب شده 100 درصد ظرفیت تولید شیر استان استفاده نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرآوری شیر نیازمند اجرای دقیق قانون خرید تضمینی است

فرآوری شیر نیازمند اجرای دقیق قانون خرید تضمینی است