مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 19:552021-07-27اقتصادي

سیمان کردستان از امروز در بورس عرضه می شود/وضعیت بازار سیمان بهتر خواهد شد


این شرکت تا امروز چهارشنبه سیمان را با نرخ های مصوب قبل به خریداران عرضه می کند و از امروز محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

- رضا نیک پور در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: با توجه به عدم امکان ذخیره سازی سیمان برای بیش از یک هفته و انرژی بر بودن صنعت سیمان، هر زمان گاز یا برق صنعت سیمان قطع می شود، در فاصله کمتر از 10 روز بازار سیمان متاثر از کمبود سیمان خواهد شد و البته برخی از سودجویان نیز از این فرصت استفاده کرده و بر اطلاع رسانی به مردم است، علی رغم اینکه تمامی صنایع در کشور دارای سوبسید انرژی هستند، سیمان ارزان ترین کالا در کشور است، چرا که سیمان با نرخ کیلویی 6 هزار ریال از هر کالایی ارزان تر به دست مردم می رسد.

به گفته وی، آب آشامیدنی از سیمان گران تر است و این در حالیست که ارزان ترین و کم حجم ترین کارخانه سیمان نیاز به سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار میلیارد تومان دارد و جزو صنایع سنگین و مادر در هر کشور به حساب می آید.

نیک پور اذعان داشت: وقتی یک لیتر آب معدنی بدون نیاز به هیچ فرآوری لیتری 80 هزار ریال به فروش می رود انتظار فروش سیمان با فرآوری بسیار پیچیده و انرژی بر، برای هر کیلو 6 هزار ریال به نظر منطقی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیمان کردستان از امروز در بورس عرضه می شود/وضعیت بازار سیمان بهتر خواهد شد

سیمان کردستان از امروز در بورس عرضه می شود/وضعیت بازار سیمان بهتر خواهد شد