مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 16:502021-07-27اقتصادي

یک خطر جدید برای برق ایران در راه است: ماینرهای اخراج شده از چین می آیند!


طبق گفته رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر، از آنجایی که قیمت حامل های انرژی در ایران به صورت یارانه ای و ناچیز در مقایسه با قیمت های جهانی عرضه می شود، - جی پلاس؛ معاون فنی گمرک گفت: بانک مرکزی برای واردات رسمی ماینرهای استخراج رمزارز از سال 99 تاکنون 11 میلیون دلار برای متقاضیان تامین ارز کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با افزایش موج گرمای هوا، تعادل تولید و مصرف برق در کشور به هم خورده است تا جایی که مسئولان وزارت نیرو از رکورد مصرف برق در این ایام خبر می دهند و به همین علت گاه و بی گاه شاهد قطعی برق در مناطق مختلف کشور هستیم، برخی افراد یکی از دلایل آن را مصرف برق ماینرها عنوان می کنند.

با ورود دستگاه های استخراج رمز ارز به عنوان یک میهمان ناخوانده در سال های اخیر حالا برخی کارشناسان بخشی از قصور قطعی برق را گردن این ماینرها می اندازند که مصرف برق را بالا برده است.

در حال حاضر ماینرهای مجاز و غیرمجاز یکی از متهمان اصلی قطعی برق در کشور هستند، اما عده ای معتقدند که علت خاموشی های اخیر ماینرها نیستند و مشکل جای دیگری است.

اینکه گفته می شود رمز ارزها عامل خاموشی هستند، نادرست است؟ علی بخشی رییس هیئت مدیره سندیکای صنعت برق در این باره می گوید: اینکه گفته می شود رمز ارزها عامل خاموشی هستند، نادرست است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک خطر جدید برای برق ایران در راه است: ماینرهای اخراج شده از چین می آیند!

یک خطر جدید برای برق ایران در راه است: ماینرهای اخراج شده از چین می آیند!