مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 13:552021-07-27سياسي

115 دانش آموز ایرانی عضو فدراسیون جهانی مخترعین شدند


دبیر علمی جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا از کسب 43 مدال رنگارنگ حاصل موفقیت دانش آموزان ایرانی در مسابقات جهانی اختراعات ژنو سوییس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی رشیدی جهان، دبیر علمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا اظهار داشت: پیرو تفاهم نامه صورت گرفته با دفتر فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) اولین گروه دانش آموزی ایران شامل 115 نفر از برگزیدگان دوره های مختلف جشنواره دانش آموزی ابن سینا به عنوان مخترعین جهانی با پسوند INV و دارای پروفایل و کد اختصاصی در محل این فدراسیون در ژنو سوییس به ثبت رسیدند.

وی افزود: مخترعین ایرانی ثبت شده در فدراسیون جهانی، از کلیه استان های ایران و دانش آموزان دارای پروژه های علمی و نوآورانه هستند که همین امر بیانگر سطح بالای دانش و آموزش در سراسر ایران است.

رشیدی جهان با اشاره به مسابقات جهانی و بین المللی اختراعات ژنو که در روزهای 18 تا 21 جولای 2021 (27 تا 30 تیرماه 1400) و به صورت مجازی در سوییس و با حضور 650 نوآور از سراسر جهان تحت نظر IFIA برگزار شد، بیان داشت: دانش آموزان ایرانی در این مسابقات شگفتی ساز بوده و در رشته های مختلف از جمله فنی مهندسی، علوم کامپیوتر، کشاورزی و محیط زیست، شیمی و زیست شناسی، پزشکی و غیره صاحب 13 طلا، 20 نقره، 10 برنز و کسب مجموعاً 43 مدال رنگارنگ از این مسابقات شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

115 دانش آموز ایرانی عضو فدراسیون جهانی مخترعین شدند

115 دانش آموز ایرانی عضو فدراسیون جهانی مخترعین شدند