مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 04:152021-07-27اقتصادي

68 سال تعرض به کارون


اگر طی هفت سال گذشته تنها به بند 1 این ابلاغیه عمل کرده بودیم، اکنون شاهد این حجم تنش آبی در استان هایی مانند خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، - این پژوهشگر آب و توسعه پایدار در ادامه با بیان اینکه روند سدسازی گسترده در کشور طی یک دهه گذشته شتاب بیشتری پیدا کرده است، عنوان کرد: اصلاح شرایط موجود، احیای رودخانه ها و برچیدن سدها کاری بسیار دشوار و زمان بر است که نیاز به یک عزم ملی دارد.

در مرحله نخست لازم است در سامانه قوه مجریه یک جراحی صورت گیرد تا وزارتخانه هایی از جمله وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی که سدهای بزرگ و کوچکی احداث می کنند حذف یا اصلاح شوند و وزارتخانه مستقلی برای مدیریت منابع آب تشکیل شود که تنها مدیریت پایشی را برعهده داشته باشد و تصمیم گیری های کلان درباره منابع و حوضه های آبی را با مشارکت مردم، کشاورزان و تشکل های مردم نهاد انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: سیاست های کلی محیط زیست که سال 93 توسط مقام معظم رهبری به روسای قوا ابلاغ شد، مورد تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام است و کارشناسان و اساتید بزرگ محیط زیست و منابع طبیعی نیز در تدوین این ابلاغیه نقش داشتند.

در بند 1 این ابلاغیه آمده که مدیریت جامع، هماهنگ و نظام مند منابع حیاتی (از قبیل هوا، آب، خاک و تنوع زیستی) مبتنی بر توان و پایداری زیست بوم به ویژه با افز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

68 سال تعرض به کارون

68 سال تعرض به کارون