مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:352021-07-27اقتصادي

صنایع دستی کارآفرینان ایلامی خاک می خورند/ فرصت برای اشتغال زایی را از دست ندهیم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، با توجه به شرایط کنونی جامعه و افزایش بیکاری در کشور توجه به ظرفیت صنایع دستی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال جوانان در استان داشته باشد.

در روزگار ماشینی امروز که نشان از چیرگی تکنیک و فن بر روح و روان انسان هاست، صنعتی مورد نیاز است تا با دمیدن روح لطافت به این زندگی خشن و ماشینی تازگی و طراوت بخشد، چرا که انسان تا هست و زندگی می کند، لطافت را می خواهد و صنایع دستی می تواند این نیاز را برآورده کند.

    صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی، شاخص ترین هنر کاربردی، ریشه های عمیق و استوار در فرهنگ غنی و بارور ایران اسلامی داشته است، هنر صنایع دستی در ایران که هزاران سال پیش آغاز شده در دوره های مختلف تاریخی با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده ولی هیچگاه در ایران به کلی از بین نرفته و همواره سهم عمده ای در اشتغال و تولید داشته است.

صنایع دستی ایران از لحاظ تنوع و گوناگونی در رأس همه کشورهای جهان قرار دارد و تنوع آن به 150 رشته می رسد اما باید گفت چرا به این هنر اصیل و قدیمی هیچ توجهی نمی شود؟ چرا صنایع دستی  حاصل از دست های زحمتکش کارآفرینان باید خاک بخورد؟ آیا مسوولین به کارآفرینان این حوزه  رسیدگی می کنند؟ آیا اعتبارات کافی و حمایت های لازم توسط آنها صورت می گیرد؟ علت بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی کارآفرینان ایلامی خاک می خورند/ فرصت برای اشتغال زایی را از دست ندهیم

صنایع دستی کارآفرینان ایلامی خاک می خورند/ فرصت برای اشتغال زایی را از دست ندهیم