مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 03:252021-07-27اقتصادي

1800 شرکت از گردونه دانش بنیانی حذف شدند


رییس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری گفت: تاکنون 1800شرکت دانش بنیان به دلیل عدم تحقیق و توسعه از گردونه دانش بنیانی حذف شدند.

- گفت: فرایند ارزیابی شرکت های دانش بنیان برای اخذ مجوز دانش بنیانی بر اساس معیارهایی صورت می گیرد که طی آن شرکت های دانش بنیان به دو دسته تولیدی و نوپا تقسیم بندی می شوند.

وی گفت: شرکت هایی که دارای فروش در اظهارنامه هستند به صورت تولیدی و شرکت هایی که فروش ندارند به صورت نوپا تایید می شوند.

به گفته خیاطیان، تولید محصول های-تک ، محصول تولید شده یا نمونه آزمایشگاهی با قابلیت بررسی فنی و تولید یا ارائه خدمات بر اساس تحقیق و توسعه از جمله معیارهای ارائه مجوز دانش بنیانی است و براساس سطح فناوری محصول، شرکت ها به دو دسته نوع یک و دو تقسیم می شوند.

وی ادامه داد: شرکت هایی که در دسته بندی تولیدی نوع یک و یا نوپا نوع یک قرار می گیرند معمولاً محصولات با فناوری بالاتری را تولید می کنند و از معافیت های مالیاتی نیز بهره مند می شوند.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان با اشاره به ارتقاء و به روزرسانی شاخص های ارزیابی دانش بنیان در سال های مختلف عنوان کرد: اگر شرکت دانش بنیانی بر اساس معیارهای ذکر شده پیش نرود بعد از اتمام دوره دانش بنیانی از لیست شرکت های دانش بنیان خارج می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1800 شرکت از گردونه دانش بنیانی حذف شدند

1800 شرکت از گردونه دانش بنیانی حذف شدند