مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 20:252021-07-26اقتصادي

رکورد شکنی دوباره مصرف برق همزمان با اوج گیری گرما


رکورد نیاز مصرف برق به 66هزار 887 مگاوات رسید در حالی که سال گذشته رکورد مصرف برق 58 هزار مگاوات بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه روز بسیار سختی را سپری کردیم، افزود: مجموع توان تولید نیروگاه های حرارتی، هسته ای و انرژی های نو 54 هزار مگاوات است و به دلیل کاهش شدید بارندگی ها، نیروگاه های برق آبی را در مدار نداریم که همین موضوع باعث ناترازی تولید و مصرف برق به میزان 12هزار مگاوات شده است.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: این در حالی است که در گرما یک درصد از توان نیروگاه ها کاهش می یابد و همین موضوع باعث بخشی از ناترازی است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه امروز به دلیل حوادثی که پیش آمد، پنج واحد نیروگاهی از مدار خارج شد، افزود: در شرایط افزایش مصرف برق و به منظور حفظ پایداری شبکه برق، رله های فرکانس به صورت خودکار عمل می کنند و باعث قطع برق برخی از نقاط می شود.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی های هواشناسی همچنان نشانگر گرم بودن اکثرنقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته است، اما هفته آینده ممکن است کاهش یک تا دو درجه ای دما را داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در صورت احتمال بروزخاموشی، به طور حتم موارد قطعی، پیشتر اطلاع رسانی می شود و البته جداول خاموشی های احتمالی هم در سایت شرکت های توزیع بازگذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد شکنی دوباره مصرف برق همزمان با اوج گیری گرما

رکورد شکنی دوباره مصرف برق همزمان با اوج گیری گرما