مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 17:352021-07-26سياسي

رییس جمهورتونس:کودتا نکردم و دعوت به خشونت و خونریزی نمی کنم


رییس جمهور تونس شامگاه دوشنبه ضمن اتخاذ تدابیر فوق العاده جدید در این کشور تاکید کرد که اقدام خود در برکناری نخست وزیر و تعلیق کار پارلمان مبتنی بر مفاد قانون اساسی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور تونس شامگاه دوشنبه  با ایراد سخنانی دلایل خود را در خصوص تصمیمی که برای برکناری نخست وزیر و تعلیق فعالیت پارلمان و اتخاذ تدابیر فوق العاده در این کشور اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه الجزیره، قیس سعید با بیان اینکه اوضاع در نهادهای دولتی تونس به سطحی غیرقابل قبول رسیده بود،گفت: اتفاقات دیروز کودتا نبوده و اجرای متن قانون اساسی است.

من بر مبنای قانون اساسی تصمیمی گرفتم و تعجبم که برخی از وقوع کودتا حرف می زنند.

او ضمن درخواست از ملت تونس برای حفظ آرامش و عدم پاسخ به اقدامات تحریک آمیز گفت: من نمی خواهم قطره خونی از کسی بریزد، در حالی که برخی می خواهند انقلاب مردم را مصادره کرده و بر اراده ملت مسلط شوند.

رییس جمهور تونس با بیان اینکه نخست وزیر این کشور را در جریان تصمیم خود قرار داده و با رییس پارلمان تونس هم در این باره تلفنی صحبت کرده است، گفت: فعالیت پارلمان کاملا به حال تعلیق درآمده است.

وی تاکید کرد: ما به تونسی ها اطمینان می دهیم که کشور پابرجاست و مجالی برای تعدی به کشور وجود ندارد؛ اما نهادهای دولتی با س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهورتونس:کودتا نکردم و دعوت به خشونت و خونریزی نمی کنم

رییس جمهورتونس:کودتا نکردم و دعوت به خشونت و خونریزی نمی کنم