مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 15:402021-07-26اقتصادي

قوانین بورس اصلاح می شود/ سود نقدی «سهام گمشده» چیست؟


یک کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: الزام شرکت ها به پرداخت سود از طریق سجام، هنوز تصویب نشده و قرار است با اصلاحاتی که در قانون بازار سرمایه به دست مجلس شورای اسلامی انجام می شود این الزام در نحوه پرداخت سود برای تمام شرکت های بورسی لحاظ شود.

- هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نحوه و مدل پرداخت سود نقدی شرکت های بورسی به سهامداران از گذشته تا به امروز، گفت: در گذشته پرداخت نقدی وجود داشته است و سهامداران با مراجعه به امور سهام شرکت ها سود را به صورت نقدی یا چک دریافت می کردند، که بعد از مدتی این چک وصول می شد.

وی افزود: بعد از مدتی به علت زیاد بودن تعداد سهامداران سیستم پرداخت سود دچار مشکل شد و صدور چک به حساب هر سهام دار کار سختی بود.

شرکت ها به سهامداران اعلام کردند که شماره حساب و مشخصات بانکی که مدنظر است را اعلام کنند و شرکت ها از این طریق سود را پرداخت کنند.

عمیدی عنوان کرد: در روش واریز سود از طریق حساب بانکی سهام دار ها مجبور بودند برای دریافت سود، نزد بانکی که شرکت معرفی می کرد حساب باز کنند، یعنی سهامداران مجبور بودند در تعداد زیادی از بانک ها حساب باز کنند، تا بتوانند سود حاصل از مجامع را دریافت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوانین بورس اصلاح می شود/ سود نقدی «سهام گمشده» چیست؟

قوانین بورس اصلاح می شود/ سود نقدی «سهام گمشده» چیست؟