مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 13:252021-07-26پزشكي

آیا فردی که واکسن کرونا زده ناقل ویروس است؟


همزمان با آغاز برنامه واکسیناسیون علیه کرونا، برخی این پرسش را مطرح می کنند که آیا فردی که واکسن تزریق کرده است می تواند ناقل ویروس باشد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو پیشتر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این پرسش گفت: با توجه به فناوری به کار رفته در واکسن های کرونا، اینکه فردی به دلیل تزریق واکسن، ناقل ویروس کرونا باشد، قابل تصویر نیست.

وی تاکید کرد: واکسن حاوی اجزای ویروس یا ویروس کشته شده است و به همین دلیل پس از تزریق به بدن انسان نمی تواند عامل انتقال از آن فرد به فرد دیگری باشد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با رد برخی دیدگاه های غیرکارشناسی در این زمینه، خاطرنشان کرد: البته با توجه به مصون شدن فرد پس از تزریق دو دُز واکسن، اما ممکن است ویروس از طریق دیگری روی بدن آن فرد بنشیند که آنوقت آن فرد همچون ناقلان بی علامت خواهد بود و این موضوع ربطی به تزریق واکسن در بدن او ندارد.

با تزریق واکسن مصونیت کامل می شود و دیگر کرونا نمی گیریم؟ محققان معتقدند حدود 95 درصد مردم با تزریق دُز اول واکسن کرونا و ورود ویروس ضعیف شده به بدن، در برابر آن مصون می شوند و دو هفته بعد از آن با تزریق دوز دوم، این مصونیت به حدود 100درصد می رسد، اما در این میان، برخی دیگر از پژوهشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا فردی که واکسن کرونا زده ناقل ویروس است؟

آیا فردی که واکسن کرونا زده ناقل ویروس است؟