مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 08:102021-07-26دانش

طراحی ماشین های هوشمند براساس فعالیت سلول های عصبی و نوسانات مغز تسهیل شد


محققان کشور با انجام پژوهشی نشان دادند که فعالیت سلول های عصبی و نوسانات مغزی الگوهای مختلف ارتباطی در مغز ایجاد می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شناخت ویژگی های شناختی مغز و کارکردهای عصبی یکی از دغدغه های پژوهشگران و فناوران این حوزه بوده است.

پژوهش های فناورانه مختلفی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زمینه را برای توسعه این فناوری فراهم کرده است که نتایج کارآمدی را به دنبال داشته اند.

در تازه ترین طرح حمایتی این ستاد از یک پژوهش مشخص شد نوسانات مغزی که به واسطه فعالیت همزمان سلول های عصبی به وجود می آیند، می توانند امکان ایجاد الگوهای مختلف ارتباطی را با وجود ساختار ثابت فراهم کنند.

براساس یافته های این طرح تحقیقاتی تحت عنوان بررسی تاثیر پارامترهای سلول های عصبی و اتصالات سیناپسی برهمزمانی در شبکه های عصبی و ریتم های مغزی، شبکه و ارتباطات ساختاری مغز تقریبا ثابت هستند و این تغییرات آنی درشبکه­های کارکردی و مسیرهای تبادل اطلاعات به مغز این امکان را می دهد که از ساختار ثابت درکارکردهای متفاوتی بهره بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی ماشین های هوشمند براساس فعالیت سلول های عصبی و نوسانات مغز تسهیل شد

طراحی ماشین های هوشمند براساس فعالیت سلول های عصبی و نوسانات مغز تسهیل شد