مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 04:352021-07-26فرهنگي

ثبت اثر تاریخی «پاسگاه شورلق» سرخس در فهرست آثار ملی ایران


مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: پاسگاه شورلق در روستای شورلق شهرستان سرخس به شماره 32990 و به تاریخ 30/2/1399 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

- مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد ثبت اثر تاریخی پاسگاه شورلق سرخس در فهرست آثار ملی ایران ایسنا/خراسان رضوی مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: پاسگاه شورلق در روستای شورلق شهرستان سرخس به شماره 32990 و به تاریخ 30/2/1399 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

محمود طغرایی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: مجموعه سازه های نظامی شورلق در فاصله 54 کیلومتری جنوب غربی شهر سرخس، بخش مرزداران، دهستان مرزداران و در حاشیه جاده آسفالته سرخس به مشهد قرار دارد.

وی اضافه کرد: مجموعه نظامی شورلق شامل سه بخش سنگرها، دفترفرماندهی و اصطبل ها است.

دفتر فرماندهی و اصطبل ها در داخل روستا و درمیان بافت مسکونی و سنگرها در فاصله 4 کیلومتری از روستا و در دل کوه و تپه های اطراف به صورت نامحسوس واقع شده است.

مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص مشخصات این اثر خاطرنشان کرد: ساختمان پاسگاه دارای طول 80/19، عرض 40/8 متر و وسعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اثر تاریخی «پاسگاه شورلق» سرخس در فهرست آثار ملی ایران

ثبت اثر تاریخی «پاسگاه شورلق» سرخس در فهرست آثار ملی ایران