مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 17:452021-07-25سياسي

مهمترین شاخصه انتخاب ائمه جمعه مردم داری است


مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهمترین شاخصه برای انتخاب ائمه جمعه استان مردم داری است.

- حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در نشست خبری به مناسبت 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 58، مرحوم آیت الله طالقانی در پیشنهادی به حضرت امام(ره) خواستار راه اندازی نماز جمعه در کشور شد، حضرت امام هم این ماموریت را به خود آقای طالقانی واگذار کردند و اولین نماز جمعه 5 مرداد سال 58 در دانشگاه تهران اقامه شد.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: در حال حاضر 900 پایگاه نماز جمعه در سراسر کشور وجود دارد و نماز جمعه در این پایگاه ها اقامه می شود.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به جوان گرایی در بین همه ائمه جمعه استان توجه شده است و باید این بحث جوانگرایی نیز حفظ شود.

عبودی تصریح کرد: نماز جمعه به جناح خاصی همچون اصولگرا و اصلاح طلب وابستگی ندارد بلکه اساس برای ما ولایت فقیه است چرا که نهاد امامت جمعه یک نهاد مردمی است که با همه مردم با سلایق مختلف ارتباط دارد.

وی ادامه داد: ورود به جناح های سیاسی برای ائمه جمعه ممنوع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین شاخصه انتخاب ائمه جمعه مردم داری است

مهمترین شاخصه انتخاب ائمه جمعه مردم داری است