مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 11:352021-07-25اقتصادي

واردات غیرمجاز 147 هزار تن موز


در 15 ماه اخیر بیش از حد مجاز موز ثبت سفارش شده است.

- به نقل از صدا و سیما، روح الله لطیفی افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، صادرات سیب و واردات موز به هم گره خورده یعنی در ازای صادرات سیب به میزان یک سوم آن باید مجوز ثبت سفارش برای واردات موز صادر شود.

وی گفت: در سال گذشته حدود 885 هزار تن سیب صادر شد و در سه ماهه نخست امسال هم حدود 207 هزار تن سیب صادر شد یعنی در مدت 15 ماه حدود یک میلیون و 92 هزار تن سیب صادر شد.

لطیفی تاکید کرد: با صادرات یک میلیون و 92 هزار تن سیب در مدت 15 ماه امکان صدور مجوز برای 364 هزار تن موز می توانست میسر باشد در حالی که 511 هزار و 500 تن موز در 15 ماهه وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک گفت: این اختلاف 147 هزار تنی واردات موز باعث شد تا گمرک طی مکاتبه ای با وزارت صمت خواستار شفاف شدن رویه واردات شود و درخواست کند اگر رویه ای غیر از واردات در ازای صادرات سه برابری سیب وجود دارد باید به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد و به گمرک اعلام شود و اگر رویه جدیدی وجود ندارد؛ آمار فعلی شفاف نیست.

لطیفی گفت: وزارت صمت در پاسخ به این مکاتبه آن را به وزارت جهاد کشاورزی محول کرده است.

سخنگوی گمرک گفت: حالا یک محموله 2400 تنی موز در حال نزدیک شدن به بندر بوشهر است و امیدواریم قبل از رسیدن این محموله به بندر پاسخ صریح از سوی وزارت صمت و یا جهاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات غیرمجاز 147 هزار تن موز

واردات غیرمجاز 147 هزار تن موز