مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 09:152021-07-25اقتصادي

خانه های هوشمند و نقش آن در کاهش مصرف انرژی


متخصص طراحی و اجرای سیستم های هوشمند ساختمان معتقد است هوشمندسازی سیستم های ساختمان ها موجب کاهش 25 درصدی مصرف سوخت و انرژی می شود.

- خبرگزاری فارس ـ اراک؛ کاهش مکرر برق طی ماه های اخیر به دلیل مصرف بالای برق از یک سو و کاهش میزان تولید برق از سوی دیگر بیش از هر زمان دیگری اهمیت جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش خانگی و ساختمان را دوچندان کرد.

امروزه اکثر کشورها به اهمیت جلوگیری از اتلاف انرژی در صنعت ساخت و ساز پی برده و در تلاش برای تحقق آن از طریق هوشمندسازی سیستم های ساختمانی هستند.

 بدون شک به کارگیری تجهیزات جدید در صنعت ساخت و ساز که کاهش مصرف انرژی را در پی دارد، نقش به سزایی در موضوع مدیریت مصرف انرژی داشته و می تواند دولت ها را از اعمال خاموشی در فصول گرم که کشور با کمبود برق مواجه است، رهایی بخشد.

به گواه شواهدآمار اتلاف انرژی در ایران در بخش ساختمان مسکونی و تجاری بیش از سایر بخش هاست و 40 درصد از کل انرژی مصرفی در کشور در بخش خانگی و تجاری هزینه می شود که این مسئله لزوم هوشمندسازی ساختمان ها و نظارت سیستم کنترلی دقیق در ساختمان ها را صدچندان می کند، این در حالی است که هوشمندسازی ساختمان ها صرفه جویی بهتر و منطقی تر انرژی را به دنبال خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه های هوشمند و نقش آن در کاهش مصرف انرژی

خانه های هوشمند و نقش آن در کاهش مصرف انرژی