مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 09:102021-07-25پزشكي

مشاوره ژنتیک بهترین راه پیشگیری از تکرار دوباره معلولیت ها


سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: اطلاعات کم و نداشتن مشاوره ژنتیک به خصوص در مواردی که بیماری ژنتیکی در خانواده وجود دارد، - ایسنا/زنجان سرپرست معاونت توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: اطلاعات کم و نداشتن مشاوره ژنتیک به خصوص در مواردی که بیماری ژنتیکی در خانواده وجود دارد، باعث تکرار دوباره بیماری ها می شود.

سکینه بیگلری در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیر مشاوره های ژنتیک در پیشگیری از ایجاد معلولیت ها، اظهار کرد: مشاوره های ژنتیک با افزایش سطح اطلاعات و آگاهی مردم، نقش مهمی را در انجام خدمات پیشگیرانه، مخصوصاً در پیشگیری از معلولیت ها ایفا می کند.

وی افزود: بررسی های ژنتیکی نه تنها برای تشخیص ارثی بودن یک بیماری و چگونگی توارق آن اهمیت دارد، بلکه از نظر پیش آگهی و امکان ابتلای فرزندان بعدی و همچنین تشخیص در دوران جنینی و پیشگیری از تکرار مشکل نیز، حائز اهمیت است.

این مسئول تصریح کرد: اطلاعات کم مردم و نداشتن مشاوره ژنتیک به خصوص در مواردی که بیماری ژنتیکی در خانواده وجود دارد، باعث تکرار همان بیماری در نسل های بعدی و تولد دوباره می شود.

بیگلری در رابطه با استراتژی های بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت ها، ادامه داد: آگاهی سازی، حساس سازی و شناسایی خانواده ها و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوره ژنتیک بهترین راه پیشگیری از تکرار دوباره معلولیت ها

مشاوره ژنتیک بهترین راه پیشگیری از تکرار دوباره معلولیت ها