مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 09:052021-07-25سياسي

جهاد کشاورزی مسئول اصلی مدیریت مصرف آب است


امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه 90 درصد آب در حوزه کشاورزی مصرف می شود، گفت: جهاد کشاورزی با ایجاد شیوه های نوین آبیاری، مصرف بهینه آب را فرهنگ سازی کند.

- ، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح یک شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی که در محل حسینیه مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به خشکسالی و کم آبی سال جاری اظهار کرد: امروزه بحث نان، آب و برق به سمت امنیتی شدن می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: باید مدیریت و نظارت ها در این حوزه بیشتر صورت گیرد، چرا که جریان های معاند به دنبال سو استفاده از چنین مسائلی هستند.

وی با اشاره به بحث منابع آبی استان، افزود: در این حوزه 90 درصد آب مربوط به مصارف کشاورزی و دامی بوده و تنها 10 درصد مربوط به آب شُرب است.

حجت الاسلام نوری گفت: مدیریت این بخش بیشتر در حوزه کاری جهاد کشاورزی است که با تخصیص تسهیلات به کشاورزان و ایجاد شیوه های نوین آبیاری، می توان مصرف بهینه آب را فرهنگ سازی کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از عدم فرهنگ صحیح است، گفت: با ایجاد فرهنگ عمومی و تبیین ارزش ها در فضای مجازی می توان برخی از ناهنجاری ها و فرهنگ های غلط را اصلاح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد کشاورزی مسئول اصلی مدیریت مصرف آب است

جهاد کشاورزی مسئول اصلی مدیریت مصرف آب است