مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:152021-07-25اقتصادي

باز کردن درهای برقی در زمان قطع برق با فناوری نانو امکان پذیر شد


محققان دانشگاه شهید بهشتی توانستند با استفاده از فناوری نانو و ساخت مواد الکترودی مناسب، ابرخازن هایی با ظرفیت ویژه بالا تولید کنند که علاوه بر کاربرد در قطعات کامپیوتری و دستگاه های پزشکی امکان کاربرد آن برای درهای برقی در زمان قطعی برق فراهم شده است.

- محققان دانشگاه شهید بهشتی توانستند با استفاده از فناوری نانو و ساخت مواد الکترودی مناسب، ابرخازن هایی با ظرفیت ویژه بالا تولید کنند که علاوه بر کاربرد در قطعات کامپیوتری و دستگاه های پزشکی امکان کاربرد آن برای درهای برقی در زمان قطعی برق فراهم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید سعید سیدحسینی داورانی، محقق این طرح، یکی از روش های پیشنهادی برای ذخیره سازی انرژی را استفاده از ابزارهایی موسوم به ابرخازن ها دانست و گفت: مواد الکترودی به ویژه، مواد الکترودی سولفیدی و فسفیدی با ساختار متخلخل نقش مهمی در ساخت ابرخازن های با ظرفیت ویژه بالا دارند؛ از این رو در این تحقیقات از سولفید فلزی ZnGa2S4 با ساختار چند پوسته کروی متخلخل به عنوان قطب مثبت و فسفید فلزی FeP با ساختار کره توخالی متخلخل استفاده شد.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل انتخاب مواد الکترودی مثبت و منفی مناسب در این کار، ظرفیت خازن و انرژی به دست آمده حاصل از ساخت دستگاه دو الکترودی نامتقارن ارتقاء یافت، اضافه کرد: هدف اصلی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باز کردن درهای برقی در زمان قطع برق با فناوری نانو امکان پذیر شد

باز کردن درهای برقی در زمان قطع برق با فناوری نانو امکان پذیر شد