مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:052021-07-25اقتصادي

کلانتر: وضعیت واحدهای تحقیق و توسعه در یزد مطلوب نیست


رییس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه تحقیق و توسعه نقش محرک افزایش توان رقابتی در تولید و صنعت را دارد گفت: وضعیت واحدهای تحقیق و توسعه در یزد مطلوب نیست.

- سیدعلی اکبر کلانتر در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور که در تحریم های شدید به سر می بریم پژوهش، هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری است، اظهار کرد: در این راستا باید از بخش خصوصی در راستای پرداختن به پژوهش های صنعتی و تولیدی حمایت کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از اولویت ها فراموش شده و یا دچار تغییراتی شده اند که اثربخشی سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه را کاهش داده افزود: تحقیق و توسعه تاثیر مستقیم در افزایش توان رقابتی تولید دارد و در صنعت امروز که با سرعت بالایی تغییرات را مشاهده می کنیم، ایستایی به نشانه مرگ و پایان تولید موثر و موفق است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه جلوگیری از سطح درآمد پایین سرانه، افزایش سریع رشد اقتصادی و ایجاد رشدی پایدار و مستمر از دستاورهای تحقیق و توسعه است عنوان کرد: سرمایه گذاری در واحدهای تحقیق و توسعه عامل اصلی توسعه اقتصادی کشورها قلمداد می شود به نحوی که سازمان یونسکو واحد تحقیق و توسعه را واحدهای پویای بهم پیوسته ای از تحقیقات پایه و کاربردی و توسعه ای تعریف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلانتر: وضعیت واحدهای تحقیق و توسعه در یزد مطلوب نیست

کلانتر: وضعیت واحدهای تحقیق و توسعه در یزد مطلوب نیست