مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 05:052021-07-25اقتصادي

تلف شدن بیش از 7000 نخل در تنش آبی شادگان


در تنش آبی که اکنون با آن مواجه هستیم حدود 7 هزار و 500 نفر نخل در شادگان تلف شده اند و اگر شرایط تامین آب مناسب نباشد باید گفت که همه نخیلات شادگان در معرض نابودی هستند.

- ایسنا/خوزستان مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: در تنش آبی که اکنون با آن مواجه هستیم حدود 7 هزار و 500 نفر نخل در شادگان تلف شده اند و اگر شرایط تامین آب مناسب نباشد باید گفت که همه نخیلات شادگان در معرض نابودی هستند.

خلیل منیعات در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت نخیلات شادگان در تنش آبی اظهار کرد: در شرایط تنش آبی در خوزستان، تبعات بسیار زیادی برای نخیلات به ویژه در شهرهای پایین دست رودخانه ها به وجود می آید و این مساله در شرایط فعلی نیز نخیلات شادگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: تنش آبی به وجودآمده در خوزستان و نرسیدن آب مناسب به نخیلات شادگان باعث کاهش محصول نخل ها، از بین رفتن نخیلات بارور و همچنین نخیلات جوان در منطقه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: در حال حاضر بیش از 2 میلیون و 500 نفر نخل در شادگان وجود دارد که با توجه به شرایط خشکسالی و تنش آبی در معرض نابودی هستند.

اگر آب به نخیلات شادگان نرسد، قطعا همه این نخیلات از بین می روند و انتظار داریم تا آب بیشتری برای این نخیلات رهاسازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن بیش از 7000 نخل در تنش آبی شادگان

تلف شدن بیش از 7000 نخل در تنش آبی شادگان