مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 04:252021-07-25پزشكي

واکسن ایرانی بزنیم یا خارجی ؟!/ ایران سابقه 100ساله در تولید واکسن دارد


متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه گفت: ایران بیش از 100 سال است سابقه تولید واکسن دارد، خیلی از واکسن هایی که از سازمان بهداشت جهانی مجوز تولید گرفتند تکنولوژی ساخت آن در کشور وجود دارد.

- بابک صیاد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه هرگونه نشانه سرماخوردگی را باید به حساب کرونا بگذاریم، اظهار داشت: در حال حاضر در موج پنجم کرونا هستیم، موارد ابتلا و بستری در استان طی هفته های اخیر در حال افزایش است، بنابراین هر نوع علائم سرما خوردگی را به حساب کرونا بگذاریم.

وی ادامه داد: درصورت داشتن عوارضی همچون تب، آبریزش بینی، استخوان درد و بدن درد ضمن رعایت موارد قرنطینه باید مراجعه زودهنگام به پزشک یا مراکز 16 ساعته داشته باشیم تا با درمان به موقع از پیشرفت بیماری جلوگیری شود و با داشتن علائمی شدیرتر همچون درد قفسه سینه و تنگی نفس حتما به بیمارستان های معین مراجعه کنیم تا درمان پیشرفته تری ارائه شود.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در کرمانشاه اضافه کرد: یکی از معضلات بیماری کرونا ویروس احتمال سرایت از فرد بدون علامت است یعنی در مرحله ای که بیماری در فاز کمون است قابلیت سرایت وجود دارد به همین دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک همواره توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن ایرانی بزنیم یا خارجی ؟!/ ایران سابقه 100ساله در تولید واکسن دارد

واکسن ایرانی بزنیم یا خارجی ؟!/ ایران سابقه 100ساله در تولید واکسن دارد