مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 03:502021-07-25پزشكي

تهران در تسخیر دلتا/ کمبود تخت و نیروی انسانی و صف های طولانی انتظار در پایتخت


حدود دو هفته است که تهران با ویروس کرونای دلتا گلاویز شده، آن هم چه گلاویزشدنی؛ آن قدر سخت و شدید و بحرانی که یافتن تخت خالی تقریبا نشدنی است.

- اگر کار به بستری شدن هم نرسد کلینیک های سرپایی به طرز کلافه کننده ای شلوغند و یافتن برخی داروها و حتی تزریق شان در مراکز درمانی شده است قوز بالا قوز.

با این که مردم شهر، بی اعتنا به ویروسی که همه جا پخش وپلاست، می گردند و زندگی عادی شان را می کنند؛ بیمارستان های شهر تهران در صف مقدم مبارزه با بیماری به اندازه یک سر خاراندن وقت ندارند.

روایت روسای چند بیمارستان درگیر با درمان و عجز و لابه بیماران و خانواده هایشان را همزمان می بینند، روایت هولناکی است از یک موج بزرگ که زمان فروکش کردنش مشخص نیست.

روزهاست میزان مراجعات به بیمارستان ها و تعداد بستری ها صعودی است، درعوض تخت های خالی تقریبا صفر است و به ازای هر تختی که خالی می شود چند بیمار بدحال در اورژانس بیمارستان ها منتظر بستری اند.

این موج پنجم کروناست که سهمگین تر از چهار موج قبلی بروز کرده و هنوز به قله نرسیده که امیدوارم باشیم به این زودی دست از سرمان بردارد.

20هزار مراجعه در روز موج پنجم کرونا که موجی آلوده به ویروس دلتاست و در هر کشوری می تواند همان کاری را بکند که در هند کرد، در تهران حسابی دارد خودنمایی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران در تسخیر دلتا/ کمبود تخت و نیروی انسانی و صف های طولانی انتظار در پایتخت

تهران در تسخیر دلتا/ کمبود تخت و نیروی انسانی و صف های طولانی انتظار در پایتخت