مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 03:502021-07-25پزشكي

گریز 30 درصدی سالمندان از واکسیناسیون


در حالی که این روزها گروهی از سالمندان برای رسیدن زمان تزریق واکسن کرونا و دریافت پیامک بی صبرانه منتظر و نگرانند که از واکسیناسیون جا بمانند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه ایران از چرایی مراجعه نکردن سالمندانی که پیامک تزریق واکسن کرونا دریافت کرده اند به ارایه گزارشی پرداخت و نوشت: آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می دهد، با گذشت نزدیک به دو ماه از آغاز واکسیناسیون عمومی 30 درصد از گروه های فراخوان شده برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون علیه کووید19 مراجعه نکرده اند.

نگرانی اصلی این افراد گریزان از واکسن، بی اعتمادی و ترس از عوارض واکسن های کرونا، تأثیرگذاری کم واکسن ها در برابر ویروس کرونا و تبلیغات اشتباه مبنی بر ابتلا و فوت پس از تزریق واکسن کرونا در فضای مجازی است.

واکسیناسیون در ایران از دو هفته گذشته با تزریق گروه سنی بالای 60 سال ادامه دارد که البته عمده مرگ ومیر فعلی در پیک پنجم کرونا و بستری در آی سی یو هم مربوط به رده سنی 50 تا 60 ساله هایی است که هنوز واکسینه نشده اند.

با وجود آن که به دلیل ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی روند واکسیناسیون به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده و ظرفیت تزریق 500 هزار دوز واکسن در روز در کشور فراهم است اما ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت از یک مشکل دیگری پرده برمی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گریز 30 درصدی سالمندان از واکسیناسیون

گریز 30 درصدی سالمندان از واکسیناسیون