مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 03:252021-07-25اقتصادي

افزایش 50 درصدی سطح زیر کشت پرورش میگوی سیستان و بلوچستان


مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از افزایش 50 درصدی سطح زیر کشت پرورش میگوی استان خبر داد و گفت: سیستان و بلوچستان تنها استان صادر کننده مولد به سایر استان های کشور در سال جاری بوده است.

- مهدی حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: امسال افزون بر 78 میلیون قطعه پست لارو (بچه میگو) و همچنین بیش از 10هزار قطعه پیش مولد در شهرستان امسال آغاز و در 31 تیر ماه به پایان رسید و علاوه بر تامین بخشی از پست لارو مورد نیاز استان، صادرات بچه میگو به استان های آبزی پرور از جمله گلستان،  بوشهر و هرمزگان تحت نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان انجام شد.

وی ادامه داد: در صنعت پرورش آبزیان، میگوی مولد به عنوان نخستین و مهمترین بخش چرخه این صنعت جهت تامین بچه میگوی مورد نیاز استخرهای پرورشی نقش حیاتی دارد.

میگوی مولد سالم ضامن تولید پست لارو (بچه میگو) با کیفیت و سالم در مراکز تکثیر میگو و در نتیجه افزایش تولید در مزارع پرورش است.

با عنایت به پاک بودن متوالی دوساله این استان از لحاظ بروز بیماری لکه سفید در میان استان های میگوپرور، سیستان و بلوچستان تنها استانی است که موفق به ارسال مولد مورد نیاز سایر استان ها گردیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 50 درصدی سطح زیر کشت پرورش میگوی سیستان و بلوچستان

افزایش 50 درصدی سطح زیر کشت پرورش میگوی سیستان و بلوچستان