مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 14:552021-07-24سياسي

سه شنبه سرنوشت ساز برای ثبت جهانی هورامان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از بررسی نهایی پرونده ثبت جهانی منطقه هورامان در روز سه شنبه 5 مرداد ماه سال 1400 خبر داد.

- ایسنا/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از بررسی نهایی پرونده ثبت جهانی منطقه هورامان در روز سه شنبه 5 مرداد ماه سال 1400 خبر داد.

یعقوب گویلیان در گفت و گو با ایسنا در این خصوص اظهار کرد: روز سه شنبه 5 مرداد ماه سال جاری با حضور نمایندگان کشورهای عضو یونسکو و به صورت ویدئو کنفرانس پرونده ثبت جهانی هورامان بررسی و تصمیم گیری در خصوص ثبت این منطقه اخذ خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان افزود: منطقه هورامان شامل حدود 600 روستا و شهر بوده که در استان های کردستان و کرمانشاه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این پرونده یکی از مهمترین پرونده های ثبت منظر فرهنگی تاریخی در یونسکو است که وسعتی بالغ بر 3000 کیلومتر و عرصه ای بیش از 1000 کیلومتر را شامل می شود.

گویلیان به تلاش های بی وقفه مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی هورامان و تیم این حوزه در مدتی بیش 5 سال اشاره کرد و گفت: در صورت ثبت جهانی این منطقه در روز سه شنبه 5 مرداد ماه نقطه عطفی در تاریخ استان و کشور خواهد بود که امیدواریم نتیجه زحمات همکاران در وزارت متبوع و این اداره کل با خبر مسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه شنبه سرنوشت ساز برای ثبت جهانی هورامان

سه شنبه سرنوشت ساز برای ثبت جهانی هورامان