مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 14:352021-07-24اقتصادي

کرونای دلتا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش ها دارد


تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته که پیش بینی هم می شد و سه روز پیش، تعداد بیماران شناسایی شده در کشور به حدود 28 هزار نفر رسید که نسبت به تمام پیک های قبلی، - عضو کمیته علمی کووید19 گفت: تعداد بیماران در پیک پنجم نسبت به پیک های قبلی، افزایش قابل توجهی یافته که پیش بینی هم می شد و سه روز پیش، تعداد بیماران شناسایی شده در کشور به حدود 28 هزار نفر رسید که نسبت به تمام پیک های قبلی، یک رکورد جدید بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید علیرضا ناجی با بیان این مطلب، اظهار داشت: افزایش قابل توجه بیماران و شناسایی 28 هزار بیمار در یک روز، دور از ذهن نبود چون واریانت دلتا که در دنیا و ایران در حال چرخش است، بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش ها دارد.

وی افزود: وقتی واریانت دلتا وارد یک جمعیت می شود، در افرادی که واکسینه نشده اند، می تواند چرخش زیادی داشته باشد و مشاهده می شود که اکثر بستری ها در بیمارستانها، به صورت خانوادگی است.

نکته نگران کننده این است که میزان شکست ایمنی بدن این جهش در افرادی که واکسینه شده و ایمنی دارند، بیشتر از واریانت های دیگر ویروس است.

بگونه ای که شکست ایمنی بدن در جهش های قبلی حدود 5.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونای دلتا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش ها دارد

کرونای دلتا بسیار مسری است و بیشترین قدرت سرایت را در بین جهش ها دارد