مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 14:052021-07-24اقتصادي

صادرات برند خرمای تولیدی نخلستان های نیکشهر به کشورهای هند و روسیه


از نیمه دوم خرداد ماه برداشت خرما با ارقام زودرس خرما شامل ارقام کتومی، شکری و نگال در شهرستان آغاز و کار برداشت خرما با ارقام دیررس هلیله و حصاب در اوایل مهرماه به اتمام می رسد.

- حبیب رییسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از نیمه دوم خرداد ماه برداشت خرما با ارقام زودرس خرما شامل ارقام کتومی، شکری و نگال در شهرستان آغاز و کار برداشت خرما با ارقام دیررس هلیله و حصاب در اوایل مهرماه به اتمام می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر افزود: سطح زیر کشت نخلستانهارا 4 هزار و 70 هکتار ذکر گفت که از این میزان 3 هزار و 80 هکتار با تولید سالیانه بیش از 23 هزار و 600 تن بارور است.

وی تصریح کرد: 80 درصد خرمای تولیدی نیکشهر را رقم مضافتی به خود اختصاص داده و ارقام هلیله،  ربی سرچاهی و دسکی از ارقام خرمای شاخص شهرستان  است.

رییسی گفت: از سال 82 تاکنون توسعه کشت خرمای ارقام تجاری وبازارپسند در شهرستان شروع و تاکنون 300 هکتار از باغات خرما به زیر کشت خرمای تجاری پیارم، زاهدی، خلاص، برحی و مجول رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: سالیانه بخش اعظم خرمای تولیدی نیکشهر به کشورهای هند،  روسیه و پاکستان صادر می شود.

گفتنی است شهرستان نیکشهر دارای 6 واحد سردخانه به ظرفیت حدود 5 هزار تن میباشد و باتوجه به حجم تولید خرما نیاز به گسترش واحده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات برند خرمای تولیدی نخلستان های نیکشهر به کشورهای هند و روسیه

صادرات برند خرمای تولیدی نخلستان های نیکشهر به کشورهای هند و روسیه