مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 12:552021-07-24سياسي

گفتگوی روسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان با موضوع افغانستان


روسای جمهور دو کشور تاجیکستان و ازبکستان طی تماسی تلفنی، به بررسی آخرین وضعیت افغانستان و همچنین دیگر مسائل منطقه ای با یکدیگر پرداختند.

- به نقل از آناتولی، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان امروز شنبه طی تماس تلفنی با شوکت میرضیایف همتای ازبکستانی خود، تحولات اخیر افغانستان را مورد بحث و گفت وگو قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رسمی تاجیکستان، خاور ، طرفین همچنین در باره روابط تاجیکستان و ازبکستان و لزوم گسترش آن در کنار مسائل منطقه ای و جهان به یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان روز 31 تیر ماه، طی سخنانی گفت که در صورت پیشروی نیروهای طالبان به سمت مرزهای تاجیکستان، ازبکستان و قرقیزستان، نیروهای نظامی روسیه به مبارزه با آنها خواهند پرداخت.

کابلوف که این سخنان را در جریان گفتگو با رادیو اکو مسکو مطرح می کرد گفت: ما بر اساس منشور و توافقات (میان روسیه و کشورهای یاد شده) به آنها (طالبان) حمله خواهیم کرد.

وی همچنین چارچوب چنین اقدامی را توافقنامه های امضا شده میان روسیه و ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان در جریان معاهدات سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و همچنین موافقتنامه های دوجانبه امضا شده میان روسیه و این کشورها دانست و تاکید کرد که از این منظر، چن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگوی روسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان با موضوع افغانستان

گفتگوی روسای جمهور تاجیکستان و ازبکستان با موضوع افغانستان