مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 11:302021-07-24اقتصادي

20 نفر در منابع آبی آذربایجان غربی جان باخته اند


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: امسال با وجود هشدارهای لازم برای ممنوعیت شنا در حدود 20 نفر در منابع آبی استان جان خود را از دست داده اند.

- به نقل از شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، جواد محمدی در این زمینه افزود: در فروردین امسال تعداد سه نفر در کانال و رودخانه سیمینه رود میاندوآب، در اردیبهشت یک نفر در کانال، در خرداد ماه 6 نفر در منابع آبی استان و تیر ماه 9 نفر در رودخانه های شهرستان های استان جان خود را بر اثر بی احتیاطی از دست داده اند.

وی ادامه داد: همین شباهت، عدم آگاهی از شرایط رسوبی مخزن، نبود دید کافی زیر آب، مکش جریان آب، لغزنده بودن، درختان قطع شده، خانه های به جا مانده و یا تیرهای برق در مسیر آبگیری و عوامل دیگر افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند.

محمدی خاطرنشان کرد: شنا در دریاچه پشت سدهای استان ممنوع است و شهروندان در سراسر استان به این ممنوعیت توجه کنند تا حوادث ناگواری که براثر غرق شدگی هرساله به وقوع می پیوندد تکرار نشود.

وی یادآور شد: سطح آب مخزن سدها شفاف به نظر می رسد اما کمی پایین تر جریان های زیر سطحی باعث رسوبی و کدر شدن آب و در نتیجه کاهش دید شناور شده که باعث برخورد شناگر با درختچه ها و ریشه درختان و بقایای به جا مانده خانه ها و تیرهای برق و ناهمواری های تأسیسات داخل مخزن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 نفر در منابع آبی آذربایجان غربی جان باخته اند

20 نفر در منابع آبی آذربایجان غربی جان باخته اند